fredag 7. februar 2014

Verdens beste hjemmelagde suppe brød!





NorefjellHytta, serverer ikke bare de deiligste suppene, de har også verdens beste hjemmebakte suppebrød!

Jeg har fått lov til å dele oppskriften med dere:

NorefjellHyttas hjemmebakte suppe brød

0,5 liter vann
25 g gjær
675 g mel
25 g salt
30 g sukker
Tilsett gjerne urter, krydder, frø eller nøtter etter smak

Deigen røres sammen og stilles kaldt i ca. 24 timer.
Del deigen i tre og la brødene heve i ca. 2 timer.
Bakes ved 210 grader i ca. 20 minutter.

Tips. Brødet er best rett fra ovnen, men kan også varmes dagen etter. Ha da litt vann på brødet og sett det i en varm ovn (175 grader) i ca. 10 min.

2 kommentarer:

  1. Hei :)
    Jeg bare lurte på om det ikke manglet noe i oppskrifta? Det ser iallefall ut som det er
    flere ingredienser på selve brødet.. urter? krydder? frø? nøtter?

    Mvh
    Laura

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Laura
      Bruk gjerne oppskriften som basis og tilsett urter, krydder, frø eller nøtter etter smak. :-)
      Ha en strålende uke!
      Vennlig hilsen
      Franciska :-)

      Slett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...